cMulti dintre ei se ridica la valoarea unor designeri renumiti. Altii sunt la inceput de drum, in incercarea de a se impune pe piata romaneasca in continua dezvoltare.


Fiecare are insa in spate o poveste frumoasa, interesanta si plina de invataminte pentru toti cei care vor sa le urmeze exemplul. Intr-un cuvant sunt designerii romani cu care noi ne mandrim si ale caror creatii vestimentare pot rivaliza oricand cu cele ale marilor case de moda.

Amelia UrsacheNäscutä in 1973 in Romånia, Amelia Ursache si-a fäcut cunoscut numele in lumea modei prin stilul säu rebel si plin de glamour, reliefat intr-un  numär de colectii de succes create sub marca ce ii poartä numele.Incä din timpul celor cei 6 ani de studii la Academia de Arte Plastice si Decorative din Bucuresti, participarea Ameliei la diferite concursuri de design vestimentar a fost recunoscutä in presa internationalä si distinsä cu o serie de premii de specialitate.In 1998, colectia “Univers de sinonime” a reprezentat Romånia  la Londra, fiind premiatä de revista “ELLE” si tot in acelasi an a obtinut premiul pentru cel mai bun debut si un alt premiu  in cadrul concursului ”Tinärul Designer”. 

La virsta de 19 ani si-a deschis atelier in Craiova, vinzind primele colectii in magazinul propriu si alte citeva buticuri de modä din  Bucuresti. 

Designerul si-a consacrat numele la Stockholm, in Suedia, tara unde locuieste de mai multi ani. 

Si-a dobindit experienta in casa de modä Lars Wallin si lucrind pentru companiile H&M, Lindex si Livstycket, dar popularitatea si-a cucerit-o la sfirsitul anului 2003, cind Amelia a devenit protagonista unuia dintre cele mai audiate programe TV din perioada respectivä: “FASHION HOUSE”.  In acest program filmat la Roma si difuzat timp de 4 säptämini  in tärile din Scandinavia si Europa Centralä, Amelia si-a demonstrat calitätile sale artistice intr-o atmosferä cu totul profesionalä, creata de prezenta unora dintre cei mai prestigiosi designeri: Valentino, Donatella Versace, Disquared, Antonio Berardi si Costume National.

Incepind din 2004, la sfatul designerului italian Valentino, Amelia a pus bazele propriului brand AMELIA URSACHE, creand  colectii in serie mica, produse in Romånia si promovate in nenumärate prezentäri si expozitii internationale, printre care si cele de la Säptämina Modei la Stockholm, Londra si Paris.

Colectia prezentatä la Säptämina Modei de la Londra s-a bucurat de atentia a 12 programe de televiziune, printre care CNN si BBC, care au prezentat stiri despre originala colectie “Wheelie-chix chic”. Aceasta propune un design exclusiv si foarte feminin pentru femei cu disfunctiuni motorii. 

Vestimentatiile au fost prezentate de celebritäti din lumea filmului si modei englezesti, care in prezent, in pofida fapului ca se deplaseazä numai cu ajutorul cäruciorului cu rotile, isi continuä  viata familialä si profesionalä ca femei de mare succes.

Cea mai recentä colectie este intitulatä “KISSES” (“PUPICI”) si a fost lansatä la editia din septembrie a salonului Pret-a Porter de la Paris. Creatiile, inspirate de universul  dragostei, sint o explozie de culori vii, in tipare si printuri originale, concepute dupä forma buzelor. Colectia urmeazä sä fie accesibilä consumatorilor  odatä cu lansarea   webshopului AMELIA  URSACHE , in primavara anului 2010.

Creatia Ameliei pledeazä in primul rind pentru armonia contrastelor. Dorinta de a combina viata agitatä si spontanä a orasului aglomerat cu nevoia de contemplare si relaxare in apropierea naturii isi gäseste solutia in conceptul creatiilor AU, care combina usor stilul couture si cel urban intr-una si aceeasi piesä.

Noul si vechiul , lumina si intunericul, freamätul si linistea sint citeva din contrastele majore care ne condimenteazä zilnic viata, aducindu-ne in acelasi timp echilibrul. Conform acestei filosofii, colectiile Ameliei aduc in discutie aläturarea de materiale cu totul diferite ca stil sau textura, fiind aduse la un numitor comun prin  asociatii rafinate de culori ton pe ton. 

Schimbarea si evolutia par sä fie  singurele constante in creatiile Ameliei Ursache, astfel cä o parte din modelele ei au particularitatea de functionalitate multiplä a unei piese. Printr-o simplä operatie, haina se poate dezasambla si purta ca douä piese separate, sau se poate transforma dintr-o piesä de zi intr-una de searä.

Energicä, pasionatä, intotdeauna sub torentul noilor idei, Amelia Ursache isi dedicä creativitatea sarmului si misterului feminin. Inspiratia este gäsitä in mixajul etnografic al culturilor strävechi si in impresiile suprarealiste, create de imperiul visului, muzicii sau al artelor vizuale. Moda este inteleasä ca una dintre cele mai complexe arte: “In show-ul de modä vestmintele ne aduc laolaltä jocul volumelor, contrastele de culoare si luminä si ne fac mai sensibili si curiosi ca niciodatä prin punerea lor in miscare, ca intr-un adevärat spectacol de balet.

Atit piesele de zi cit si cele de searä promoveazä un stil eclectic, feminin, bazat pe contraste, atit in combinatia materialelor cit si in styling. Astfel, stilul rock isi pierde duritatea, imprumutind o nuantä senzualä si elegantä, iar piesele asa-zis “dramatice” sint completate cu accente moderne, cu o tentä jovialä.

LINIA URBANÄ – “au” by aMELIa uRSACHe – se adreseazä in primul rind tineretului si este reprezentatä prin imbräcäminte fuctionalä de zi, din tesäturi de bumbac, viscozä si linä.

LINIA COUTURE – aMELIa uRSACHe –  este reprezentatä prin rochii de cocktail si rochii elegante de searä si propune colectii feminine, elegante, din materiale  naturale: mätase, sifon, catifea, jacquard.

Stilul feminin, creativ, calitatea inaltä a executiei si a materialelor folosite au räspuns atit pretentiilor consumatorilor, cit si agentilor internationali, astfel incit intr-o foarte scurtä perioadä de timp, creatiile “aMELIa uRSACHe” au reusit sä isi gäseascä loc in magazine exclusiviste, aläturi de brand-urile  Prada, Marc Jacobs, Donna Karran. Ele sint distribuite prin intermediul agentilor in Suedia, Marea Britanie, Norvegia, Danemarca, Franta, Olanda,  Belgia si Australia, USA si Canada.

Andreea TincuAndreea Tincu, nascuta pe 3 noiembrie 1977 in Iasi, a absolvit Universitatea de Arte George Enescu din Iasi la sectia murala ambientala, dupa care a lucrat in atelierele de creatie ale Irinei Schrotter, Ravioli si MancettaA avut propriul atelier pe care l-a inchis dupa 4 ani, deoarece s-a simtit presata sa aleaga intre creatie si business, preferand prima varianta. Deoarece nu crede in succesul afacerii in genul croitoriei pe comanda, intr-un atelier mic, a preferat sa colaboreze cu un brand puternic, cu o echipa profesionista, atat in domeniul managerial, cat si productiv. De aceea, Andreea a ales brandul Sense, care are 15 magazine in tara, iar numarul lor urmeaza sa creasca in functie de situatia economica. Andreea Tincu, alaturi de Sense, au in plan deschiderea unui magazin sub brandul Andreea Tincu & Sense in Bucuresti si a unui show-room in Viena.

Linia de creatie, dupa cum afirma ea insasi, este un colaj de creativitate, solutii tehnice noi si sensibilitate. Aceasta variaza de la o colectie la alta, capatand fie forme romantice, delicate, ce pun in valoare feminitatea precum in colectia “Frou-Frou“, fie structuri geometrizate, cu o linie mai ferma, ce urmareste aspectele sculpturale ale formelor precum in ultima colectie “Blanc de Vol”.

Andreea Tincu este o adepta a principiului trasat de Picasso, care sustine ca “Nu este gresit sa ii copiezi pe altii, gresit este sa te copiezi pe tine”. Ea isi gaseste sursele de inspiratie in arta, literatura, in anumite trairi interioare si obiecte dragi. Ferindu-se de repetitie, ea incearca sa gaseasca un alt drum pentru fiecare colectie.

Investind multa pasiune si munca in tot ceea ce face, ea sustine ca nu crede in talent fara munca. La baza creatiilor Andreei Tincu, stau in spate multi ani de experienta. Nefiind preocupata de aspectul comercial al colectiilor ei, ea urmareste, mai presus de toate, valoarea artistica. Ii este indiferent daca isi prezinta colectia in Iasi, Bucuresti, Kiev sau Viena, atat timp cat este un eveniment organizat profesionist.

In orice loc ar prezenta, ea isi respecta pasiunea si pe cei ce investesc in ea, atat material, cat si afectiv. Andreea este de principiul ca nu se poate prezenta in fata presei si a publicului cu o colectie banala, careia ii lipseste o familie de forme si volume, fara o investigatie estetica si neavand o idee de baza.

Colectia care a avut cea mai mare importanta pentru ea, pe plan emotiv, a fost “Albastru ca o portocala”, deoarece a fost prima colectie prezentata pe un catwalk profesionist in cadrul festivalului Romanian Fashion Week din Iasi. Dar, fiecare colectie a reprezentat pentru Andreea Tincu un moment deosebit, ea facandu-si chiar o mapa de colectii cu fotografiile  creatiilor, etapele documentatiei, articole si citate celebre.

Pe langa designul vestimentar, ea e pasionata de pictura, urmand ca in noiembrie sa organizeze prima expozitie personala la Paris. 

Ea are in portofoliu participarea la mai multe prezentari si festivaluri de moda,  printre care si Vienna Fashion Week spring-summer 2010, Odessa Fashion Week Resort 2010, Zagreb Fashion Week fall- winter 2010, Prefall 2009- Pret-a-Porter Paris si altele.


Agnes TomaOrice reprezentanta a sexului frumos isi doreste o nunta de vis, si, in consecinta, o rochie de mireasa care sa se ridice la asteptarile unui eveniment care se petrece o data in viata.Nume cu rezonanta in sfera rochiilor de mireasa este Agnes Toma. Cu toate acestea, este mai putin cunoscut faptul ca Agnes Toma creeaza si pret-a-porter, nu numai rochii de mireasa. Colectiile precum “Love Full”, “Fragile”, “Business Chic” si “Lolita” sunt propunerile vestimentare aduse de designer pana in momentul de fata. Insa atunci cand vorbim despre rochiile de mireasa semnate Agnes Toma, vorbim despre eleganta, clasic, creatii sexi si provocatoare, care se muleaza pe personalitatea fiecarie viitoare mirese.

Paleta de culori abordata de Agnes Toma porneste de la albul pur dar contine si nuante de alb-fildes, intr-o combinatie cu imprimeuri sau accesorii colorate.

O piesa des intalnita in creatiile Agnes Toma este corsetul, dar rochiile pot avea si o croiala simpla, care sa se muleze pe silueta corpului. Rochiile de mireasa pe care le gasiti in magazinele “Alb si Negru” se remarca prin simplitatea studiata, linii si executii impecabile, rafinament si eleganta.

Prezenta creatiilor Agnes Toma la targurile de nunti este deja obisnuita. Cu fiecare ocazie, standul designerului se dovedeste a fi neincapator pentru numeroasele cupluri venite in cautarea unei tinute speciale pentru o zi din viata lor care este la fel de speciala. 

Cea mai recenta colectie Agnes Toma a fost prezentata in cadrul celei de-a treia editii a Galei “Avanpremiere”. Vedeta colectiei este rochia scurta, voluminoasa, din matase cu metal, legata sub bust, cu volane sau fara, transparenta sau nu –  epatanta intr-un fel plin de prospetime – o rochie pentru un personaj ludic si spontan, care exista sau poate ca nu : un spiridus.

Brand-ul creatoarei se extinde in mod constant, marturie stand noul magazin Alb si Negru deschis in incinta Mall Vitan. Noul magazin vine in intampinarea clientilor cu colectii specializate de cocktail si business elegant, semnate Agnes Toma si Dinasty. Ele sunt destinate cuplului actual, preocupat atat de cariera, imagine si dezvoltare personala, cat si de lifestyle si timp liber.

In colectia Agnes Toma se regasesc costume moderne, si in acelasi timp delicate si feminine, rochii de seara, precum si intreaga gama de accesorii.  Tinutele sunt coordonate incat sa ofere, prin mixare si accesorizare, multiple posibilitati in alcatuirea unui stil personalizat, cat mai aproape de ceea ce femeia doreste sa exprime prin imaginea sa.

Agnes Toma vine in intampinarea sezonului de toamna / iarna cu o noua colectie intitulata “Ciocolata si dragoste”. Aceasta a fost prezentata in avapremiera la Glamour&Style. Este vorba de o colectie care se adreseaza femeii actuale, preocupate atat de cariera cat si de life-style, imagine si dezvoltare personala.

Piesele acestei colectii se disting in primul rand prin stil – stilul Agnes Toma: inconfundabil, caracterizat prin feminitatea stilata cu accente usor retro, romantismul modern, senzualitatea subtila, simplitatea studiata – dar si prin design, linia indelung slefuita, deservind estetica siluetei, executia impecabila, grija pentru detalii, materiale pretioase delicate si feminine ( bouclett-uri din lana cu matase, tafta de matase, brocart-uri frantuzesti, catifea naturala, voal mousseline din matase natural, etc),  cromatica – in acord cu tendintele internationale in domeniu, si nu in ultimul rand prin versatilitate: colectia este astfel coordonata incat sa ofere, prin mixare si accesorizare, multiple posibilitati  in alcatuirea unui stil personalizat, cat mai aproape de ceea ce femeia  zilelor noastre doreste sa exprime prin imagine.

Creatiile Agnes Toma :

Magazinele   Alb si Negru

    Arad:  Bd. Revolutiei nr.80, tel. 0257-250.451
    Bacau: str. Marasesti nr. 4, tel. 0234-545.088
    Baia Mare: Bd. Unirii nr. 14, tel. 0262-432.432
    Brasov: Piata Sfatului nr.7, tel.0268-410.164
    Bucuresti: Unirea Shopping Center, etaj 2, tel: 021-303.03.20
                        Piata Victoriei (complex America House), tel. 021-318.55.78
                        Mall Vitan, etaj 2, 021-322.30.39
    Cluj-Napoca: Fiala Center, Piata Unirii nr.21, tel. 0264-596.855                            
                            Magazinul Central, etaj 2, tel. 0264-450.883
                            Iulius Mall, tel. 0264-556.654
    Constanta: Str. Stefan cel Mare, nr. 57, tel. 0241-54.54.30
    Craiova: Str. Al. I. Cuza, nr.5, 0251-310.119
    Galati: str. Domneasca, nr.18. tel. 0236-497.664
    Iasi: Bd. Stefan cel Mare, nr. 3, tel. 0232-231.027
    Oradea: Lotus Market, tel. 0259-479.262
                    Str. Republicii, nr. 27, 0259-418.650
    Piatra Neamt: Piata Stefan cel Mare, tel. 0233-217.999
    Pitesti: Str. Victoriei, nr.87, 0248-212.097
    Ploiesti: Winnmarkt Omnia, etaj 2, tel. 0244-542.575
                    Str. N. Titulescu, nr. 4-8, 0244-592.925
    Timisoara: Piata Operei, tel. 0256-49.08.30

Magazinele Alb si Negru Exclusive
    Bucuresti: Calea Victoriei (vis a vis de Hotel Hilton), tel. 021-317.90.67
                        Orar: luni-vineri: 11-19; sambata; 11-16

Magazinele Tasha
      Bucuresti: Feeria Carrefour, tel. 021-310.69.66
                       Unirea Shopping center, etaj 1, tel. 021-30.30.430
    Constanta: Tomis Constanta, tel. 0241-48.31.23
    Iasi: Iulius Mall, tel. 0232-208.560
    Timisoara: Iulius Mall, tel. 0256-247.549

Ana Maria LunguAna Maria Lungu este un designer tanar care a reusit sa se afirme in lumea modei printr-un stil original si detasarea de tendintele glam autohtone.

Ea a absolvit in 2004 Facultatea de Arte Decorative si Design din Bucuresti, la sectia Moda.

Aflandu-se intr-o continua cautare pentru a-si defini stilul, Ana Maria a participat in doi ani consecutiv la Festivalul de Moda de la Iasi cu colectii deosebite care au impresionat placut publicul.

A fost desemnata cel mai promitator tanar designer la Gala Pantene Beauty Awards in 2005, a fost nominalizata la concursul “K Explora – Premiile anuale pentru inovatie” sectiunea costum, a avut prezentari in cadrul Galelor Wella si multe alte prezentari personale si de grup.

Ana Maria Lungu a fost remarcata si de creatoare Doina Levintza, participand cu cateva creatii la emisiunile “Levintza prezinta – tineri designeri”.

In toamna anului 2006 a facut un stagiu de 3 luni in atelierele de creatia Yves Saint Laurent. Stagiul a avut un mare impact asupra stilului artistei, educand-o in spiritul unei case de moda franceze. Acolo ea a invatat ca detaliile fac diferenta si ca e nevoie de multa munca si documentare pentru elaborarea unei colectii de moda.

Ana Maria are un stil in continua formare, fiind o combinatie intre moda boema pariziana si influentele moderne actuale. In colectiile ei, liniile simple sunt alternate cu forme asimetrice, culorile vii le completeaza pe cele terne, materialele variaza de la cele foarte fine precum matasea, la denim sau stofa. Elementul care ramane constant in creatiile ei consta in finisajele care sunt facute impecabil.

Creatoarea a realizat si proiecte pentru accesorii si vrea ca pe viitor sa faca si colectii barbatesti de haine. Ea are propriul atelier de creatie, iar hainele confectionate de ea se pot gasi pe Calea Victoriei, in magazinul Zebra Society, alaturi de creatiile altor tineri designeri.

Catalin BotezatuCatalin Botezatu este acel nume pe care il asociem aproape in mod involuntar cu conceptul de glamour, show, fashion, succes. De ce? Fiindca brandul Catalin Botezatu este apreciat atat pe plaiurile mioritice, cat si in afara hotarelor, in egala masura. 

Vorbim aici despre un artist 100% implicat in creatiile sale – show-urile semnate Catalin Botezatu beneficiaza intotdeauna de un story, iar designerul se ocupa personal de toate detaliile: colectiile de prezentare, scenografie, regie, coloana sonora, accesorii.

Creatiile Catalin Botezatu s-au centrat dintotdeauna pe doua sfere: Haute Couture si lenjerie intima destinata barbatilor.  Este autorul a 21 de show-uri de lenjerie intima pentru barbati si aproximativ 15 colectii haute-couture.

Activitatea designerului este extrem de complexa, iar prezentarile sale intotdeauna au adus ceva nou in domeniu si au tinut spectatorii cu rasuflarea intretaiata.

Pentru a intelege macar o parte din contributia acestui designer la evolutia fashion-ului romanesc, vom parcurge pas cu pas activitatea lui Catalin Botezatu.

1999 – acest an este marcant pentru Catalin Botezatu. Designerul organizeaza primul shooting, dar si cea mai mare prezentare de moda sustinuta peste hotare de un designer roman. Aceasta prezentare are loc in Tunisia, la Amir Palace, iar staff-ul care l-a insotit pe designer a numarat peste 30 de persoane: de la manechine pana la make-up artisti, hair-stilisti si oameni din mass-media.

2000
 – aduce o noua inovatie in domeniu, fiind primul creator din lume care are permisiunea de a organiza un shooting in Egipt, respectiv la locurile sacre din aceasta tara.

2002 – urmand dupa colectia casei Versace, prezentarea Catalin Botezatu va inchide seria evenimentelor gazduite de “Milano Fashion Week” de la Palazo della Permunente, al carui invitat oficial a fost.

2003 – la invitatia FashionTV si Space Music & Film Romania, va sustine doua prezentari de moda in cadrul exclusivistului club Jimmy’z (Monte Carlo)
         – iarna este marcata de lansarea noii colectii “Barbarian”, in cadrul Bucharest Fashion Week (show-ul este un adevarat succes, Botezatu isi uimeste inca o data publicul)

2004 – un an plin pentru designerul roman
          – lanseaza o noua colectie de inspiratie japoneza numita “Kyoto”. Prezentarea acesteia are loc in cadrul Romanian Fashion Party, la Monte Carlo. Recunoasterea nu se lasa mult timp asteptata, designerul obtine premiul pentru cea mai buna colectie in cadrul Saptamanei Modei din Indonezia
         – urmatoarea colectie semnata Catalin Botezatu este lansata in cadrul “Summer Fashion Festival”, Mamaia. De data aceasta, colectia este inspirata de anii 30′, poarta denumirea “Chicago” si frapeaza prin accesorizarea puternica: blanuri, bijuterii, peruci din margele. Ca urmare a acestei lansari, designerul este invitat in Islanda, la “Iceland Fashion Week” sa prezinte colectia Chicago. Cu aceasta ocazie, prezentarea lui Botezatu va fi transmisa pe cele mai importante posturi de moda din lume.
         – celebra revista Book Moda ii dedica doua pagini de prezentare (haute couture, august 2004)
         – prezinta colectia “Chicago” in cadrul “Venice Grand Gala”, eveniment caritabil cu scopul salvarii Deltei Dunarii
         – i se acorda numeroase premii: “Creatorul Anului” acordat de Romanian FashionTV, “Premiul pentru Contributia in domeniul Modei” la Superlativele VIP.

2005 – anul incepe pentru designer cu inca un premiu, castigat pentru a doua oara – “Cel mai Iubit Creator de Moda”, acordat de Televiziunea Romana.
         – creaza costumele pentru piesa “Marchizul de Sade” de Dough Wright, iar atat piesa cat si costumele create se vor bucura de un succes incredibil, impartasit de public, dar si de critica
         – Botezatu continua succesul colectiei “Chicago”, lansand o continuare a acesteia reprezentata de o linie de lenjerie intima. La doar o saptamana dupa lansare, colectia este prezentata pe scena Moulin Rouge din Paris. Evenimentul va fi o premiera pentru moda din Romania, Botezatu va fi primul designer roman care a prezentat pe celebra scena pariziana
          – creeaza colectia haute-couture “Sukar Collection”, premiata la “Bali Fashion Week”, Indonezia cu “Premiul pentru cea mai buna colectie”
          – Book Moda ii aloca designerului un spatiu editorial, in sectiunea Alta Moda
          – cu ocazia sosirii in Romania a unui grup redactional din partea revistei “Der Stern”, Botezatu va fi desemnat una dintre figurile reprezentative din Romania, recent aderata la Uniunea Europeana
          – datorita articolului din “Der Stern”, publicatii precum  Deutsche Welle – Germania si Financial Times – Londra isi vor manifesta interesul in vederea unor interviuri cu designerul. Euronews, de altfel, va realiza un amplu reportaj despre activitatea designerului ca imagine de ansamblu a noi Romanii.

2006 – un alt an plin de premii pentru designerul Catalin Botezatu: revista VIP il premiaza pentru contributia adusa la promovarea imaginii tarii, castiga premiul pentru “Cel mai bun creator de moda din Europa de Sud Est” in cadrul festivalului de moda Modalivemediteraneo, FashionTV ii acorda premiul pentru “Excelenta in Moda”, iar in cadrul ceremoniei “Superlativelor VIP” i se acorda premiul “Cel mai bun creator de moda”.
        – Catalin Botezatu este special guest la “Ziua independetei” in Tunisia, unde sustine trei prezentari si este premiat pentru “Cea mai buna colectie de moda”
        – sustine show-urile cu care deja si-a obisnuit publicul: prezentari de moda la Cannes, la clubul Jimmi’z din Monte Carlo
        – initiaza un turneu mondial de promovare a noilor colectii. Bifeaza cu acesta ocazie, locatii ca Atena, Jakarta (Indonezia), Colombo (Sri Lanka), Malta, Italia (Catania)
        –  lanseaza doua noi colectii in cadrul Summer Fashion Festival, Mamaia – lenjerie intima masculina si haute-couture, rochii de seara. Cu acest prilej, Book Moda este prezenta la acest eveniment si ii consacra designerului un alt amplu articol
        – in cadrul “Bucharest Fashion Week” lanseaza doua noi colectii: “Poveste cu elfi” (lenjerie intima masculina) si o noua colectie de rochii de seara

2007 – numeroase colectii marcheaza acest an in cariera lui Catalin Botezatu, si numeroase aprecieri venite din partea presei de pretutindeni ( “Der Stern”, Book Moda, FashionTV, World Fashion Channel)
         – prezinta in cadrul Bucharest Fashion Week colectia de lenjerie intima “Pirates”, avand un real succes la public
         – pentru segmentul haute-couture urmeaza colectia “CB Exclusive”, prezentata in cadrul “Athens Xclusive Designers Week”. I se acorda premiul pentru fashion show-ul lunii iunie in cadrul “Caribbean Fashion Week” din Jamaica
         – colectia “CB Exclusive” este una dintre cele mai apreciate ale designerului, impresionand publicul din: Marea Britanie, Franta, SUA, Trindad, Insulele Barbados, Jamaica, etc.
         – devine primul designer care realizeaza o colectie inspirata de designul unui automobil. Odata cu lansarea noului Maserati Granturismo, Botezatu creaza o colectie haute-couture “Maserati Collection” , prezentata la Summer Fashion Festival

Colectiile semnate Catalin Botezatu de-a lungul timpului

Haute Couture
:

    Egiptyon
    Tunisia
    Ameno
    Spring-Summer 03’
    Barbarian
    Kyoto
    Chicago
    Sukar Collection
    Jackie O
    Summer Fashion 06’
    BFW 06’
    CB Exclusive
    Maserati Collection
    Funeral
    Fly

Men Underwear
:

    Glacial
    Sailor
    Fitness
    Army
    Vogue
    Arabian Horses
    Pirates
    Spartans

Pentru creatiile semnate Catalin Botezatu vizitati:

Showroom Catalin Botezatu
Bucuresti
Str. Traian nr. 192
tel./fax: 021 -3212220

Magazin Catalin Botezatu
Brasov
Piata Sfatului 12-14
Galeriile Corona Etaj 1

CB Concept Store

Timisoara
Str. Maresal Alexandru Averescu 92

Corina VladescuNascuta in 1983 in Bucuresti, Corina Vladescu a obtinut magna cum laudae in cadrul Universitatii Nationale de Arte Plastice si Design din Bucuresti, Facultatea de Design Vestimentar, avand un master in moda. 

In 2008, incurajata de succesul pe care l-a obtinut in anii de facultate si cu o colectie de absolvire cumparata in intregime, Corina a mers mai departe si si-a creat propriul brand. 

De atunci, brandul si activitatea ei de designer au avut o evolutie interesanta: 

– asistent vestimentar pentru Madonna

– realizarea designului si crearea costumelor de scena pentru turneul mondial al cantaretei Roisin Murphy

– a conceput si produs costumele de scena pentru Opera Nationala Bucuresti, folosite in cadrul spectacolului Lacul Lebedelor de Ceaikovski

Show-uri de moda si expozitii: 

– prezentarea colectiei de toamna – iarna 2009/ 2010 la Oxford Fashion Week in mai 2009 alaturi de designeri ca Alexander McQueen, Marithe si Francois Girbaud  

– expunerea colectiei de primavara – vara 2010 in cadrul Who`s Next Paris – salon de pret – a – porter in septembrie 2009

– expunerea colectiei de primavara – vara 2010 in cadrul Rendez – Vous Paris – The Faces of Contemporary Fashion, octombrie 2009, Paris Fashion Week, alaturi de designeri precum Richard Nicoll, Alexandre Herchovith si Peter Pilotto. 

– prezentarea colectiei de primavara – vara 2010 in cadrul clubului Gaia Boutique din Bucuresti 

– expunerea colectiei de toamna – iarna 2010 – 2011 in cadrul Berlin Fashion Week, ianuarie 2010 

– expunerea colectiei de toamna – iarna 2010 – 2011 in cadrul Who’s Next de la Paris – salon de pret – a – porter – ianuarie 2010

– prezentarea colectiei de toamna – iarna 2010 – 2011 la Atena Fashion Week, in martie 2010 

– expunerea colectiei de primavara – vara 2010 – 2011 in cadrul Who’s Next din Paris – salon de pret – a – porter, septembrie 2010 

– prezentarea colectiei de primavara – vara 2011 la MQ Vienna Fashion Week in septembrie 2010

Corina Vladescu a avut aparitii in reviste ca Elle (editia romaneasca), Glamour (editia romaneasca), Marie Claire (editia romaneasca si editia franceza), Luxury (Romania), Harper’s Bazaar (editia romaneasca), WAD Magazine (Franta), etc.  

Diana BobarPovestea brandului Diana Bobar Design(DBD) incepe simplu si dintr-o joaca in care eu, Diana Bobar, (pe atunci inceputul anului 2008), studenta in ultimul an la pictura la Facultatea de Arte Plastice, Timisoara, taiam camasile de matase ale tatalui meu si rochiile vechi ale mamei mele si faceam din ele topuri si tot felul de bluzite pentru mine. 

Publicam ulterior fotografiile cu tinutele respective pe net, pe blogul meu, blog in care scriam despre moda si arta. Primeam multe comentarii de apreciere de la persoane  necunoscute din toate colturile lumii care imi citeau articolele despre moda si imi urmareau combinatiile de haine si tinutele nebunesti pe care le purtam. Dupa care am hotarat, chiar pe 1.01.08 ca vreau sa fac o colectie de haine unitara si completa. 

De la hotarare pana la fapte nu a fost decat un pas: am convins o prietena sa imi imprumute o masina veche de cusut, iar din banii de studenta pe care ii primeam de la parinti pentu mancare am cumparat cateva materiale la reducere dintr-un depozit. Pentru ca nu aveam o masa inalta in apartamentul in care locuiam, am pus masina de cusut pe calorifer si am cusut timp de o luna de zile o colectie de 40 de rochite. M-au surprins  foarte tare reactiile extrem de pozitive pe care le-am primit vis-à-vis de colectie, iar din vanzarile pieselor am cumparat masini noi de cusut si o masa potrivita. 

Ulterior, cu fiecare comanda in plus, am facut firma cu acte in regula, am reusit sa cumpar etichetele tesute cu “Diana Bobar Design”, cutii ca sa pot trimite rochitele, am printat cataloage, mergeam la targuri in Bucuresti, ajungand sa concretizez cat mai mult joaca intr-o afacere adevarata. 

Pentru ca nu mai faceam fata comenzilor si muncii pe care o implicau, am gasit o doamna foarte draguta care m-a ajutat la cusut, asta chiar in momentul in care am fost contactata pentru prima oara de un magazin de haine care mi-a propus sa imi vand creatiile acolo. Au urmat apoi si alte magazine interesate de creatiile mele, precum si proiecte, targuri, prezentari  la care am participat cu drag si unde am avut ocazia sa intalnesc oameni care mi-au apreciat mult munca, motivandu-ma astfel sa merg mai departe.

Anul acesta (martie 2010) am reusit, impreuna cu prietena mea – designerul de bijuterii si accesorii Josephine – Florina Erimescu – sa ne deschidem impreuna un atelier/showroom intr-un spatiu mare si central in Timisoara, oras in care locuim si muncim si pe care il iubesc la nebunie. 

Tot la inceputul acestui an am inceput colaborarea cu un magazin de haine din Kuwait, Olanda si cu unul din Australia, astfel incat brandul DBD a ajuns la nivel international, atat din punct de vedere al comenzilor, cat si al distributiei. 

In fiecare sezon creez cate o colectie noua, iar faptul ca muncesc din pasiune ma motiveaza sa merg cu mult curaj mai departe si sa fac cat mai multe femei fericite prin hainele DBD.

 Elena PerseilElena Perseil e absolventa a Universitatii de Arta din Bucuresti. Si-a continuat studiile la Universitatea Esmod din Paris, obtinand in 2000 diploma de absolvire.

A lucrat la cateva case de moda din Paris, a calatorit in India unde a invatat sa lucreze cu matase si a studiat broderia facuta manual.

In 1996 a primit premiul pentru cel mai promitator tanar designer al anului din partea institutului Kent din Londra.

Si-a deschis primul workshop in Romania in 1992, pe care l-a inchis in 2002 cand s-a apucat de un alt proiect, lansarea revistei de moda 2000PLUS.

In septembrie 2006 si-a prezentat pentru prima data colectia la Pret a Porter Fairs care a avut loc in Paris, iar in octombrie a participat la showroom-ul ZIP ZONE MONTAIGNE.

In 2004 si-a redeschis atelierul de creatie in Romania, iar in 2007 si-a lansat prima colectie de incaltaminte.

Colectiile Elenei Perseil sunt destinate femeilor elegante cu un stil glamour, carora le place sa se simta comod in ceea ce poarta.

Ea foloseste materiale fine si viu colorate pentru colectiile de vara, iar in cazul celor de iarna, acestor materiale li se adauga blana artificiala, stofa, pielea, bumbacul si tricotul.

In vestimentatiile facute de ea se simt in special influentele orientale, dar si multe altele din alte culturi.

Elena Perseil este un designer ce creeaza atat pentru Romania, cat si pentru Franta, avand clienti din lumea mondena.

Brandul ei este vandut in New York, Tokyo, Atena, Liban, Kuweit si, bineinteles, Romania si Paris.

In Romania puteti gasi vestimentatiile semnate Elena Perseil la magazinul din cartierul Alba Iulia, Dristor, strada Caloian, Judetul nr.5, sector 3.

Irina SchrotterNumele Irinei Schrotter este unul dintre cele mai cunoscute nume de designeri de la noi. Ea s-a impus prin creatiile ei atat in tara, cat si peste hotare, realizandu-si un brand inconfundabil.

Irina Schrotter nu a studiat in domeniul designului vestimentar, ea fiind absolventa a Facultatii de Medicina si Farmacie din Iasi. 

Irina a inceput sa faca creatie vestimentara in studentie ca hobby, mostenind-o pe mama ei. Condusa de multa pasiune si devotament, ea a reusit sa-si faca un nume in domeniu.

Dupa 1989, cand Romania trecea printr-o  perioada total lipsita de repere valorice in moda, s-au afirmat multi designeri romani. Printre acestia s-a remarcat si Irina Schrotter. Ea si-a deschis casa de moda care ii poarta numele in anul 1990, fiind infiintata initial ca centru de formare estetica. Erau oferite pe de o parte creatii vestimentare, iar pe de alta parte servicii specifice unui salon de infrumusetare.

In 1996 a inceput sa-si lanseze propriile colectii de doua ori pe an, iar in 1990 si-a inaugurat primul ei showroom in New York.

Tot in aceasta perioada, Irina Schrotter organizeaza unul dintre cele mai importante evenimente de moda din Romania in Iasi, orasul sau natal. 

Festivalul de Moda de la Iasi, cunoscut si sub numele de Romanian Fashion Week este un eveniment ce reuneste anual multe talente din Romania, chiar daca printre designeri apar si nume noi.

Acest festival pune in valoare, pe langa case de moda cunoscute precumTinaR si Agnes Toma, tinerele talente care au foarte multe de oferit si ridica moda romaneasca la standarde internationale, evenimentul devenind marca inregistrata.

Irina Schrotter a creat si costume pentru teatru, film si opera, realizand  vestimentatia pentru filmul francez “Natura moarta” si pentru opera “Olandezul zburator“.

In anul 2003, Irina Schrotter a fost primul designer roman acceptat la salonul Pret-a-Porter din Paris, eveniment la care participa anual. Ea este prezenta si la alte targuri internationale precum The Train – New YorkMagic Show – Las VegasMilano Vende Moda sau Nec Moda – Birminghan.

Irina Schrotter, creatoare de pret-a-porter, reuseste intodeauna sa vina cu colectii care subliniaza eleganta si femininatea.

Colectiile Irinei Schrotter sunt intotdeauna de calitate, atat din punct de vedere al croielilor, cat si al materialelor. 

Irina Schrotter are grija ca produsul sa arate bine atat la exterior, cat si pe interior si sa fie confortabil, nu doar cu un design frumos.

Din punct de vedere al materialelor, ea foloseste doar pe cele de calitate cum ar fi satinul cu matase, matase, casmir, jerse si alte materiale pe care le accentueaza cu piele si cristale.

Pastrandu-si brandul la o calitate superioara, cu mult talent si un simt al pietei bine dezvoltat, ea se muleaza tendintelor, pastrandu-si totodata stilul personal si reusind sa-si promoveze numele in toata lumea.

Brandul Irina Schroter e vandut pe toate cele 4 continente, iar in Romania detine 5 magazine.

Creatiile Irina Schrotter se gasesc in:

– Baneasa Shopping City Bucuresti
– Mall Vitan Bucuresti
– Calea Victoriei Bucuresti
– Iulius Shopping Center Iasi
– Iulius Shopping Center Timisoara 
– Neptun

Kinga Varga“Pentru mine lumea e o carte. Dar e o carte de colorat. Nu trebui sa o intelegi. Trebuie doar sa o privesti. Daca poti –  incearca sa o colorezi. Nu e greu.  Daca lumea e o carte de colorat – atunci tu poti fi coautor.” 

Putem afirma ca ceea ce iese din mana micutei Kinga Varga este o pata de culoare pe scena designului vestimentar din Romania.

Kinga Varga
 este primul tanar designer din Romania specializat in tricotaje care si-a lansat si propria gama de produse exclusiv din tricot. 

Nascuta in Satu-Mare, ea si-a inceput cariera de timpuriu, in atelierul de croitorie al tatalui. Drumul si l-a continuat insa, printr-o apropiere treptata de Bucuresti. In prezent, creatoarea locuieste de mai bine de 2 ani in capitala, desi natura jobului i-a permis numeroase calatorii prin tara.

Creatiile Kinga Varga sunt pret-a-porter, destinate femeilor dinamine, libere si nonconformiste. Materialele utilizate sunt naturale si confortabile.

Prin intreaga activitate, Kinga Varga a incercat sa aduca intotdeauna ceva nou pe scena designului vestimentar. 

Prima colectie lansata s-a numit “Who’s Who” si a fost creata in primul rand pentru lucrarea de diploma a Kingai. Prezentarea a avut loc intr-un cadru nonconformist – Muzeul Sticlarilor din Bucuresti.

Kinga Varga a lansat numeroase colectii pana in momentul de fata. Dintre acestea mentionam: “Blooming”, “Scent of pirates”, “Baby Doll” dar si colectia de primavara – vara 2008: “Frumoasa din orasul adormit”.

Cu colectia “Baby Doll”, creatoarea a castigat Premiul I pe tara la Festivalul de Moda din Cluj Napoca, una dintre cele mai importante forme de recunoastere artistica. “Baby Doll” este o colectie plina de viata, dominata de un aer adolescentin si nonconformist. Materialele folosite au fost: matasea, voalul, dantela accesorizate cu aplicatii manuale, imprimeuri si… acadele.

Pentru “Blooming”, Kinga Varga a colaborat cu Ana Alexe, Mihaela Tarhuna si Mihaela Glavan. Rezultatul unei combinatii de stiluri atat de diferite a fost cu atat mai suprinzator: piese din tricot (pulover, rochie sau fusta), combinate cu salopete de matase, rochii din satin, panataloni tibetani din poplin si doc, brauri de matase sau bermude din catifea de bumbac. Toate acestea accesorizate cu pantofi indrazneti (argintii, platforme inalte) si bijuterii din cupru.

Despre “Scent of pirates”, Kinga spune ca este o colectie in totalitate inspirata de ideea de libertate care se asociaza povestilor despre pirati si modului lor de viata. Realizata din produse tricotate din fire de diferite grosimi, combinate cu iteme din piele, colectia include circa 17 ansambluri vestimentare. Linia urmarita este lejera, accentueaza talia, iar predominanta este forma de A. Efectul colectiei este obtinut datorita imbinarii tricotului, fie subtire, fie gros cu diverse alte materiale textile, cum ar fi tulle-ul.

Cea mai recenta colectie semnata Kinga Varga – “Frumoasa din Orasul Adormit” are la baza cate trasaturi definitorii: stilul si eleganta combinate cu inocenta culorilor in anotimpul calduros. Pentru aceasta colectie, Kinga Varga a ales sa colaboreze cu Carla Szabo. Colectia combina inocenta si lentoarea somnolentei sugerate de catifelarea tricotului cu promisiunea exploziei simturilor.

Trecerea se face prin culori indecise si formele moi, pubere, ale croiurilor semnate Kinga Varga spre descarcarea de energie a germenilor feminini din accesoriile fin condimentate vizual in directia Botanic Chic propusa de Carla Szabo.

De la Kinga Varga asteptam in continuare culoarea, veselia si aerul tineresc, usor avangardist cu care ne-am obsinuit pana acum.

Brand-ul Kinga Varga este disponibil in reteaua magazinelor DADA si in magazinele Zebra Society, Now & Wow, Ost by Isis din Bucuresti, Vanilla, Napoca 15 si Only din Cluj-Napoca. 

Liza PanaitCunoscuta creatoare de moda Liza Panait s-a nascut aproape de Stejarul din Borzesti, unde inca de timpuriu s-a definit personalitatea artistei si inclinatiile acesteia spre frumos. 

Cu un talent slefuit in atelierele de creatie UCECOM si valorificat prin colaborari cu “Fondul Plastic”, Liza Panait infiinteaza in noimebrie 1991 Casa Vili, sub care comercializeaza produse de serie foarte mica si unicate la principalele magazine din Bucuresti. 

Patru ani mai tarziu va urma prima prezentare, cea a colectiei “reDebut”.  Vor urma colectiile “Pentru tine” (1995 – Teatrul National Bucuresti), “Emotion” (1996 – Casa centrala a Armatei).

In iulie 1996, Liza Panait accepta prima provocare de a crea costume de teatru. Creaza astfel circa 60 de costume pentru Tragedia Antica regizata de Beatrice Rancea la Festivalul International de Teatru de la Zsambek, Ungaria.

Pana in anul 2000 vor urma colectii precum: “Latin Nostalgic Look” si “Suav” (1997), “Scena” (prima prezentare pe  muzica live) , prezentare la lansarea primului album Tori Amos in Romania (1998), “Nostalgii” (1998), “Unicate” (1999). 

La invitatia World Trade Center prezinta o colectie absolut speciala si foarte bine primita alaturi de recitalurile unor mari artisti romani: soprana Georgeta Stoleriu si pianistul Valentin Radu. In acelasi, si aceeasi locatie vor fi gazduite prezentarile colectiei “Etno”, iar in anul 2000 “Naturalis”.

Anul 2000 va fi marcat de participarea artistei la Festivalul International Eco-Etno-Folk-Film de la Slatioara cu prima varianta a spectacolului “Pasarea Maiastra” dedicat Mariei Tanase in regia Feliciei Dalu. Succesul spectacolului determina punerea lui in scena si la incheierea festivalului.

Ministerul Turismului va solicita apoi jucarea acestuia cu ocazia zilei Mondiale  a Turismului la Hotel Intercontinental.

In paralel cu repuneri in scena ale unor spectacole precum deja mentionatul “Pasarea maiastra”, va urma “Sangre Ardiente”, parte din proiectul “Drumul unei etnii”, dedicat etniei rromilor. Succesul acestor spectacole nu se lasa asteptat.

In ceea ce priveste colectiile de articole vestimentare, activitatea Lizei Panait este intensa.  Mentionam “IN” (2001), “Pentru voi” (2001, cu ocazia aniversarii de 10 ani a Casei Vili), “Vernisaj” si “Simbioze” (2002), “TEMPERAment”, “Contrast” (2003), “Sauvage” si “gL’amour” (2004), “Simfonie”, “All That JeaAnZzs”, “Arabesque”, “Velvet” (2006), “No Age”, “Silk Rhapsody” (2007).

In prezent, cea mai recenta colectie semnata Liza Panait a fost lansata in martie 2008 si poarta denumirea de “Seductie”. In aprilie 2008, creatoarea a fost solicitata de Presedentia Romaniei si de catre Ministerul de Externe sa-si prezinte creatiile sotiilor presedintilor prezenti la Summit.

In viitorul apropiat, Liza Panait isi va prezenta colectia de primavara-vara 2009 la new York.

Ca orice artist, Liza Panait urmareste transmiterea unui mesaj prin creatiile sale. Acest mesaj se contureaza in jurul unor influente.

“Consider ca sansa noastra ar trebui sa fie ineditul pe care poate sa ni-l dea influentele din traditiile si radacinile noastre, mai ales acum cand s-a ajuns la aceasta concluzie in toate domeniile si pe plan international.

Eu am  pornit inca de la inceput cu aceasta idee si astfel mi-am creat un stil inconfundabil. De asemenea am dat intotdeauna o importanta deosebita si influentelor rezultate din valorile in care cred: respectul fata de natura , Terra, ecologie, drepturile omului (in general) si minoritatilor (in particular), scara obiectiva a valorilor, traditiile noastre si ale altor popoare, arta, educatia  (formarea gustului pentru frumos, etic, uman si toate cele enumerate mai sus) etc.

In concluzie linia urmarita in creatie tine cont de: radacini – traditie, natura si celelalte valori in care cred; o relatie buna intre estetic si functional (comfort), intotdeauna racordat la tendintele internationale (care imi sunt apropiate) ca linie, materiale si culori. Si mereu este un exercitiu de fantezie, idei noi, tehnici inovatoare, punerea in valoare a calitatii tesaturilor (majoritatea naturale) cu un cult special pentru detalii ce poarta si ele intotdeauna amprenta (semnatura) originala.”
Maria Lucia HohanMaria Lucia Hohan este una dintre cele mai cunoscute tinere designer din Romania. Ea a absolvit Facultatea de Design Textil din cadrul Institutului Superior de Arte AplicateParis si dupa aceea s-a indreptat imediat spre Milano unde a lucrat pentru o scurta perioada ca ilustrator pentru Krizia, sub atenta supraveghere a Mariucciei Mandelli

In 2003, cand Maria avea numai 23 de ani, si-a deschis la Bucuresti propriul atelier de creatie, care in scurt timp s-a dovedit a fi o afacere de succes.

In urmatorii 3 ani, creatiile MLH au aparut cu regularitate in revistele nationale de moda cum ar fi ELLE, Cosmopolitan si Glamour si in scurt timp ea a devenit unul dintre cei mai cunoscuti designeri, creand pentru unii artisti romani, staruri TV si femei de succes din Romania.

Conceptul Mariei Lucia Hohan este de a crea tinute provocatoare si inocente in acelasi timp, astfel incat cele care le poarta sa capete incredere in sine, sa devina mai feminine si mai jucause.

Ea isi vede creatiile ca pe niste accesorii care accentueaza personalitatea si frumusetea fiecarei femei.

Maria Lucia Hohan adora sa se joace cu materialele, facand combinatii inedite. Ea alatura materiale fine precum matasea, muselina sau satinul cu elemente mai dure din piele sau metal, jachetelor din catifea pufoasa le aplica cristale Swarovski, iar topurilor din voal fin le adauga funde din piele metalica.

Ea isi gaseste inspiratia in stilurile Art Nouveau si Art Deco, preluand si cateva influente de budoar.  

In februarie 2006, ea s-a decis sa se lanseze si pe plan international prin participarea sa la showroom-urile din Paris, unde a avut un succes imediat si unde a primit comenzi din intreaga lume. In prezent, MLH vinde in orase precum Copenhaga, Oslo, Atena, Singapore, Kuweit, Riyadh, New York, Tokyo si desigur Bucuresti.


Mihai AlbuBrandul Mihai Albu este unul dintre cele mai cunoscute de la noi din tara, iar renumele designerului de pantofi si genti a patruns si peste hotare. 

Poate parea surprinzator, dar Mihai Albu nu a absolvit Facultatea de Arte, ci Instittutul de Arhitectura “Ion Mincu”. Insa inca de pe bancile facultatii, tanarul arhitect a cochetat cu moda. Marturie stau creatiile – incaltaminte si marochinarie din piele – pe care Albu le-a expus la Galeriile Fondului Plastic alaturi de alti artisti consacrati.

Anul 1990 va marca pe plan profesional pentru Mihai Albu, deschiderea primului magazin AMI Design. Incepand din acest moment, artistul se va ocupa in intregime de designul si prototipurile create si de asemenea, de partea de management, vanzari si marketing.

Noua ani mai tarziu se va inaugura lantul de magazine AMI Design, de al caror design interior se va ocupa insusi Mihai Albu.

Astfel, intreaga creatie ii poarta semnatura, pornind de la ambianta magazinelor pana la ultimele detalii de creatie.

Creatiile Mihai Albu sunt inspirate de feminitate, agresivitate si de lucrurile socante. Tocurile cu care isi accesorizeaza creatiile nu scad sub 6 cm. Liniile urmarite sunt ultra-feminine, delicate si curate. Gama de culori abordata contine in primul rand nuante tari, nu neaparat comerciale. Fiecare accesoriu creat de Mihai Albu are o “poveste”. Designerul nu se fereste de combinatiile socante si de liniile indraznete, dimpotriva, le urmareste in linia de creatie: accesorii spectaculoase, tocuri inalte cu forme structurale, speciale, fine, asocieri voluptoase de culori tari, calde si reci.

Succesul de care creatiile Mihai Albu s-au bucurat, au atras dupa sine numeroase colaborari cu designerii de succes din Romania. Au rezultat astfel linii de marochinarie si incaltaminte exclusiviste care au condimentat si au completat artistic colectiile unor nume ca: Razvan Ciobanu, Ingrid Vlasov, Rita Muresan, Catalin Botezatu, Liliana Turoiu Udrea, Laura Olteanu, Zina Dumitrescu, Eli Laslean, casa I.D.Sarrierri.

Incepand cu anul 2002, semnatura designerului Mihai Albu este regasita pe trei colectii distincte de incaltaminte si marochinarie:
– “Mihai Albu” – colectii de sezon, disponibile in magazinele Mihai Albu
– “Mihai Albu pentru…” – colectii exclusive de incaltaminte si marochinarie, create pentru casele de moda din Romania
– “Mihai Albu Exclusive” – creatii unicat, personalizate

Desi toate cele trei linii de creatie sunt foarte apreciate de public, cea care l-a consacrat pe designer este cea exclusivista si personalizata. Persoane publice, sau pur si simple doamne care vor o creatie exclusiva, prin care sa epateze la un eveniment, apeleaza la designer, iar acesta din urma abordeaza viitoarele accesorii din prisma clientului pe de o parte, dar si a viziunii proprii.

Inovatii precum pantoful cu trena (creat pentru Laura Olteanu) si piesa care reuneste caracteristicile unei sanda-pantof-sabot-gheata-cisma (creata pentru ARGOS) au marcat de-a lungul timpului evolutia si recunoasterea creatiilor Mihai Albu.

Astfel, alaturand o activitate prolifica de peste 15 ani acestor importante inovatii aduse de Mihai Albu in domeniul accesoriilor, brand-ul in cauza este unul cu greutate in fashion-ul romanesc, dar si din strainatate.

Romanitza IovanRomanitza Claudia Iovan este unul dintre cei mai cunoscuti designeri romani si un om de afaceri de succes. 

A terminat facultatea de Comert in cadrul ASE, si-a inceput cariera initial ca model in cadrul agentiei UECOM Fashion Center, iar in 1991 si-a deschis propria casa de moda, reusind intr-un timp relativ scurt sa se impuna pe aceasta piata a modei prin propriul stil.

Pe 17 octombrie 1992 a avut prima prezentare de moda, care a avut loc la Hotel Intercontinental sub numele de “Coco Chanel and Edith Piaf redivivus”. 

In 1993, in luna mai, Romanitza a fost invitata de Biroul Youth Travel sa participe cu o colectie pret-a-porter de inspiratie araba la un eveniment organizat in Emiratele Arabe, iar in ’94 a castigat un premiu in cadrul “National Fashion Festival”.

Cea de-a doua prezentare s-a numit “Romanitza sets fire” si a avut loc tot in cadrul hotelului Intercontinental.

De atunci a avut numeroase show-uri si aparitii in reviste, iar aniversarea celei de-a cincea prezentari, eveniment care semnifica maturitatea artistica a unui designer, a fost sarbatorita la Word Trade Plaza prin prezentarea colectiei “Rainbow Flowers”.

In 1999 isi deschide prima cladire cu birouri si al doilea magazin  sub brandul Romanitza, pe Calea Victoriei.

Romanitza a participat, de-a lungul carierei ei, la numeroase spectacole de moda, printre care si Bucharest Fashion Week si New York Fashion Week.

Anul acesta, in luna iunie, casa de moda Romanitza si-a sarbatorit majoratul. Implinind 18 ani de activitate, evenimentul a fost marcat prin organizarea, la Clubul Diplomatic, a unei prezentari numita “Romanitza-Primul majorat”, care a cuprins cateva din creatiile cele mai reusite din ultimii ani. Rouge, Blue Simphony, Butterflies, Seventeen, Silver Dream si Kabaret au fost colectiile ale caror tinute au fost selectate pentru a intra in prezentarea aniversara.

Prin creatiile ei, Romanitza reuseste sa puna in valoare tot ce are mai frumos o femeie. Accentueaza talia, subliniaza bustul si creeaza tinute rafinate tocmai prin simplitate si echilibru, astfel incat sa puna in evidenta eleganta si feminitatea.